Deutsch / English
Festivalul European de Teatru Eurothalia

28 septembrie 2022, 18:00-19:00, Foaierul de la intrare TGST

Lansare: Numărul 10 DramArt - revistă de studii teatrale & Teatrul German de Stat Timișoara – un model de supraviețuire în spațiul cultural românesc

Numărul 10 DramArt - revistă de studii teatrale - de Eleonora Ringler-Pascu, Laura Cheie, Alina Mazilu 

Teatrul German de Stat Timișoara – un model de supraviețuire în spațiul cultural românesc - de Simona Vintilă 

DramArt. Revistă de studii teatrale

Revista de studii teatrale DramArt a luat ființă la începutul anului 2012 ca publicație academică open access anuală.

DramArt este acreditată în categoria B, clasament efectuat în anul 2020 de Consiliul Național pentru Cercetare Științifică din România (CNCS).

DramArt oferă o platformă cu un spectru larg de dezbateri cadrelor didactice universitare, teatrologilor, practicienilor și cercetătorilor. Sunt invitate să colaboreze personalități – atât din țară cât și din străinătate – din mediul academic, teatral, cinematografic și mediatic care au preocupări teoretice și științifice aplicate în domeniul artelor spectacolului. DramArt este indexată în diverse baze de date internaționale și cataloage online – Central & Eastern European Online Library, SCIPIO, Worldcat.org., etc.

Mai multe informații: www.dramart.uvt.ro

___________________________________

Volumul autoarei Simona Vintilă Teatrul German de Stat Timișoara – un model de supraviețuire în spațiul cultural românesc reprezintă o incursiune diacronică și sincronică originală în spațiul teatral de expresie germană din România, cu accente clare asupra Teatrului German de Stat din Timișoara, în special în perioada de după 1989, cu scopul de a demonstra evoluția spectaculoasă a teatrului din Timișoara în contextul cultural românesc și în cel european, în ciuda obstacolelor întâmpinate de-a lungul timpului, impunându-se ca un teatru performant datorită strategiilor implementate de managerii acestuia. Publicația surprinde prin viziunea dublă abordată de autoare, aceea a cercetării istoriei teatrului german văzut „dinafară“, apelând la studiile publicate în limba germană, la materialele din arhiva teatrului, la cronici și la mărturii ale ansamblului teatral, acestea fiind completate de perspectiva „interioară“ în calitate de actriță și regizoare care activează în această instituție culturală, fiind martora schimbărilor, trăite începând cu anul 2000 până în prezent.


Fotografii din spectacol

Perspective?