Teatrul
German anunță că repetițiile la cea mai nouă producție din repertoriul său, Fiul
de Florian Zeller, regia de Mădălin Hîncu, au intrat în linie dreaptă. Premiera
va avea loc peste câteva zile, în 11 mai 2024, de la ora 19.30. Următoarele
reprezentații vor avea loc în 12 și 14 mai 2024, de la aceeași oră.
Din
distribuție fac parte Bülent Özdil, Yannick Becker, Enikő Blénessy, Oana
Vidoni, Harald Weisz și Robert Bogdanov-Schein. Decorul și costumele sunt
semnate de Răzvan Bordoș, light-design-ul este făcut de Cosmin Anania,
asistența de regie le aparține Almei Diaconu și Danielei Török, machiajul este
al Bojiței Ilici, iar la regie tehnică este Costinel Stănescu. La această
producție echipa artistică lucrează și cu un trainer de vorbire din Germania,
Ulrike Schulze.
Au
trecut doi ani de la divorțul dintre Pierre și Anne. Pierre are o nouă soție,
pe Sofia. Viața pare să meargă înainte pentru el. Însă vestea că fiul lui din
prima căsătorie, Nicolas, a absentat de la liceu vreme de trei luni îl tulbură
profund. Ce s-a întâmplat oare cu Nicolas? În încercarea de a descoperi cauza
acestui comportament, Pierre află că Nicolas își dorește să se mute împreună cu
el, Sofia și copilul lor nou-născut. Emoționat de cerința fiului, Pierre îl
primește cu brațele deschise, însă procesul de adaptare a lui Nicolas la
această nouă realitate ridică foarte multe semne de întrebare. Timpul trece,
iar starea lui Nicolas nu pare să se îmbunătățească. Oare cât va mai dura
această criză adolescentină? Pe măsură ce povestea se dezvăluie, descoperim că
problemele emoționale ale lui Nicolas sunt mult mai complicate decât par, iar
sursa acestor probleme se cristalizează sub forma unui răspuns greu de acceptat
pentru cei apropiați.
Născut
la Bacău, Mădălin Hîncu este pasionat de teatru încă din liceu. A studiat regia
(licență și master) la UNATC București. În 2018 a fost nominalizat la premiul
UNITER pentru debut, pentru regia spectacolului Noaptea ursului de
Ignacio del Moral, montat la Teatrul de Comedie din București. A regizat
spectacole din dramaturgia clasică și contemporană sau dramatizări din opere
consacrate. A colaborat cu Teatrul Municipal „Bacovia” Bacău, Teatrul Excelsior
București, Teatrul Național Târgu-Mureș și Teatrul Municipal „Matei Vișniec”
Suceava. Din studenție participă la ateliere de teatru coordonate de artiști
importanți: Radu Penciulescu, Tufan Imamutdinov, David Esrig și Enikő Eszenyi.
Din anul 2022 este regizorul artistic al Teatrului Municipal „Bacovia” Bacău.
Despre
această producție, Mădălin Hîncu a spus: „Pentru mine, textul lui Zeller este o
dramă puternică despre pierderea inocenței. Odată ajunși în pragul unor
obstacole dificile pe care ni le oferă viața, descoperim cine suntem cu
adevărat. Dramaturgul ajunge să creioneze un paradox: dacă dorința noastră de a
face bine maschează o nevoie egoistă? Suntem oare echipați emoțional să
înțelegem până la capăt adevărul despre noi și despre relațiile cu cei
apropiați nouă?”
Florian
Zeller, romancier, dramaturg, regizor de teatru, scenarist și regizor de film,
s-a născut în 1979 la Paris. De-a lungul timpului a scris piese de teatru care
au fost montate la Londra, Paris, New York, și au fost premiate internațional.
Unul dintre romanele sale, Fascinația răului, despre relația francezilor
cu arabii, a devenit bestseller și i-a adus autorului un Prix Interallié. În
2020, Florian Zeller a fost unul din cei doi autori ai scenariului și a regizat
primul său film - Tatăl - care a primit mai mult de 200 de nominalizări și
premii internaționale, printre care și două premii Oscar la a 93-a ediție a
Premiilor Academiei Americane de Film.
Florian
Zeller scrie Fiul ca parte finală a unei trilogii despre relații
familiale marcate de o criză existențială majoră. Dacă în Tatăl avem
de-a face cu efectele devastatoare ale bolii Alzheimer asupra relației unui
bătrân unui bătrân cu familia lui, iar în Mama cu drama existențială a
unei femei trecute de vârsta de mijloc, Fiul explorează impactul devastator al
depresiei în rândul adolescenților, devenind totodată un mijloc propice de
analiză a discrepanțelor generaționale dintre părinți și copii. Ingeniozitatea
piesei lui Zeller vine din faptul că se folosește de ambiguitatea stărilor
acestui adolescent pentru a explora un subiect relevant relevant și totodată
greu de abordat: sănătatea mintală în rândul adolescenților.
Ne vedem la premieră!